پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 آبان 1395 ساعت 22:08:: شناسه خبر: 7969

متن و حاشیه جلسه استیضاح شهردار دهدشت/ کیش و مات گروه اقلیت با قسم دروغ

شواهد نشان می دهد که در هفته آینده گروه اقلیت بازهم در برکناری شهردار توفیقی بدست نیاورند وجواد تخشا پرقدرت تر از همیشه بکارخود ادامه دهد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

جلسه پاسخ شهردار به سوالات اعضای شورای شهر دهدشت به فاصله یک هفته از جلسه پرتنش قبلی برگزارشد و رای گیری درمورد ماندن یا برکناری شهردار به هفته های آینده موکول شد اما شواهد نشان می دهد که گروه اقلیت که اسیربازی دوعضوشورای شهر بنام های جانجان ورستگار شدند بازهم توفیقی بدست نیاورند وتخشا شهردار ،پرقدرت تر از همیشه بکارخود ادامه دهد.
به گزارش صدای جنوب،در ابتدای جلسه که نیروی انتظامی نیزحضورداشتند حسین جهادگربا اشاره به حضور گسترده خبرنگاران (که معمولا بعضی از انها فقط دراینگونه جلسات دیده میشوند ) اظهارداشت:اصحاب رسانه کهگیلویه مظلوم هستند و مشکلات زیادی دارند که امیدواریم مشکل آنها بابرنامه ریزی اصولی مسئولان مرتفع گردد.
وی وضعیت شورای دهدشت وبحث اتوماسیون شهرداری رابه برنامه هسته ای ایران بی شباهت ندانست و قانون شوراهارامتغیر بیان کرد بطوریکه تاکنون ۶ مرحله این قوانین تغییر کرده اند. جهادگر گفت:شوراهایی که جنگ و جدل ندارند خنثی هستند و بحث اقلیت واکثریت درشورای دهدشت غیرقابل قبول و همه به فکر مردم می باشند.

۲۰۱۶۱۱۰۲_۱۷۰۵۵۷_hdr
حسین جهادگر نظافت شهر،بلندشدن ساختمان چند طبقه بدون پروانه ساخت درشهر،سروسامان ندادن به دکه ها وتعدادزیادانها،بکارگیری نیرو خلاف قانون و مسئولیت دادن به آنها در واحدهای اجراییات و تاکسیرانی و…عدم پاسخ به نامه های اداری و اجرایی نشدن مصوبات رامهم ترین ایرادات شهردار دهدشت عنوان کرد.
رستگار دیگر عضوشورای شهر که دراین چندروزتغییر نظر ایشان بازتاب رسانه ای زیادی داشت گفت:رسانه یاردهم شورا برای مردم است و شهردار باید پاسخگوی ایرادات گفته شده از جمله جواب گو نبودن به مکاتبات اداری و اعلام نکردن میزان درآمد و دارایی شهرداری وبکارگیری نیرو خلاف قانون استخدامی باشد.

سپس جواد تخشا در سخنانی به دفاع از عملکرد خود وپاسخ به سوالات پرداخت .
شهردار دهدشت اظهارداشت:
جواد تخشا شهردار دهدشت در پاسخ به سوالات اعضای شورا که توسط حسین جهادگر بیان گردیدند اظهارداشت: درمورد وضعیت فضای سبز شهر دهدشت ونارضایتی مردم باید گفت که اعتبارفضای سبز قریب به صدمیلیون تومان است و این شهرکه ۱۰۰۰هکتار مساحت داردسهم هرشهروند۱۶۶هزارتومان می باشد وسرانه فضای شهر قبل از مسئولیت ما ۳/۹۰متربوده است وهم اکنون به ۴/۷۰متر رسیده است که رشد خوبی می باشد.

۲۰۱۶۱۱۰۲_۱۷۰۷۲۰_hdr

وی قیاس دهدشت بایاسوج وگچساران راقیاس مع الفارق دانست وادامه داد:یاسوج باطبیعت خدادادی وگچساران با نفت درامدزیادی دارند در حالی که درآمدی دردهدشت وجودندارد.
تخشا بااشاره به وجود۳۰۰کیلومترجدول و۲۸۸کیلومترمعابرخاکی افزود:
کمبودآب و ناسازگاری درختان ،تنش های طبیعی وعدم آگاهی و آموزش کارگران فضای سبز موجب شده است شهروندان رنجیده شوند.
تخشا به تکمیل واحداث چندین پارک ازجمله پارک شهیدتیرزه وپیشرفت ۳۰درصدی پارک بلادشاپور افزود:هم اکنون پارک میدان مرکزی ساماندهی شده و قرارگاه انسانی برای تجمع مردم و استراحت انهاست.
شهرداردهدشت در ادامه گفت:برای ارائه خدمات شهری به هر۱۰۰۰نفر ۱ کارگر نیازاست وبرای دهدشت این آمار قریب به ۶۰نفر اعلام شده ولی تنهابا۳۰نفر کارگر خدمات رسانی ۳۰۰کیلومترجدول پوشش داده میشود.
تخشا اظهارداشت:کاسه ای بودن شهردهدشت وعمربالای جداول ونبودطرح پخش و جمع کننده آب باعث شده که لجن در جدول ها جمع شود.
وی خواهان مشارکت مردم و فرهنگ سازی ازسوی رسانه ها شد تا مردم در تولید زباله و همکاری با کارگران شهرداری درجمع آوری زباله نقش داشته باشند.
جوادتخشا در پاسخ به سوال دیگری پیرامون اعلام لیست حساب مالی واملاک ودارایی شهرداری گفت:لیست سه ماهه اول به شورا اعلام شده و سه ماهه دوم هفته آینده دراختیارانهاقرارمی گیرد.
شهرداردهدشت باتاکیدبراینکه دراین سه سال تاکنون یک نیرو جذب شهرداری نشده و فقط راننده پایه ۱ بصورت رسمی استخدام شده است خاطرنشان کرد اعضای شورا پاسخ دهند چگونه ازسال۸۶تا۹۲ جمعا۸۶نفربصورت غیرقانونی استخدام ولی هیچگونه اعتراضی وپیگیری نشد؟
وی گفت:باتوجه به کمبود نیروی تخصصی درباره واگذاری مسئولیت به بعضی کارکنان غیر رسمی در واحدهای اجراییات،مالی وتاکسیرانی منتظر معرفی نیرو ازسوی شورا برای جایگزینی آنها هستیم .
وی پاسخ به نامه ها و پیگیری مصوبات شورا را اولویت کاری دانست و گفت:پیرامون طرح اتوماسیون اداری همواره گفته ام وبازهم تاکیدمی کنم اگر شورای محترم تبعات اجتماعی پرداخت نکردن یک ماه حقوق کارگران رابپذیرد اتوماسیون بصورت کامل در شهرداری اجرا میشود.
وی اعتبارکلی این طرح را بالغ بر۳۰۰میلیون تومان عنوان کرد.

«امیررضاخوش آیین» عضومنتقدشهردار که از وقت سایر گروه اقلیت نیز استفاده می کرد پس ازسخنان شهردار اظهارداشت:شهردار باید پاسخگوی وصول نکردن اجاره بها از دارایی ها و بازار روز باشد و علت اینهمه صدورحکم درهیات بدوی تخلفات برعلیه خود رابیان نماید.
خوش ایین بیان کرد:خلاف گویی بیداد می کند و خوش بین به این شورانیستم .

۲۰۱۶۱۱۰۲_۱۷۰۵۴۰_hdr
وی افزود:شهربه نابودی می رود وسالانه ۳۰۰خانوارشهرراترک می کنند ونگاه اعضای شورا فقط قومی و قبیله ای شده است.
خوش ایین تاکیدکرد متاسفانه حق سوال هم ازماگرفته شده است و معضل ما فقط همسر شهردار است.

«موسوی امجد» دیگر عضومنتقدشهردار درواکنش به پاسخ شهردار به سوالات گفت:بیش از۹۵درصد مصوبات اجرانشده است و یک مترفضای سبز اضافه نکردیم و هیچگونه ترمیمی نیز وجود نداشته است.
وی توضیح داد نیمی از بلوارهای شهر حالت روستایی گرفته و نگرانی عمومی زیادی وجوددارد و متاسفانه مردم جایی برای نشستن ندارند.
موسوی امجد افزود:شهردار بگوید بودجه ۷۵میلیارد ریالی و ۱۱۵میلیارد ریالی کجارفت و چرا کارگران آموزش دیده اخراج شوند و از زندان کارگر گرفته شود.
موسوی امجد تاکیدکرد استیضاح حق قانونی ماست وما۳سال مبارزه کردیم و باسوگندی که خوردیم با مردم می مانیم ودوستانی که قول همکاری دادند

اما به یکباره وبافشاراطرافیان دوباره تغییرنظر دادند تصمیم خودشان است ومابیش از این قدرت نداشتیم.
«سهراب حجت خواه» نیز در این جلسه گفت:مردم از شهرداروشورای دهدشت خسته شده اند ودرنزد انها نمره مردودی گرفته ایم و بدانید که توسط مردم برای همیشه استیضاح وردصلاحیت می شویم.
وی گفت: بهتربودکه شهردارخودش استعفا می داد ولی بعنوان عضوشورا موافق استیضاح نبودم اما دونفرازاعضا خواهان استیضاح شدند وماهم پذیرفتیم.
حجت خواه اظهارداشت:شورا بر شهرداری و شهردار نظارت نمی کند وحتی اعضا بودجه شهرداری را در ۵ثانیه امضا کردند .
وی باردیگر خواهان منحل شدن شورای شهر شد واین را بهترین وتنهاترین راه دانست.
«داورپنا» دیگر عضوشورای شهر اظهارداشت:وحدت و همدلی راه موفقیت شوراوشهرداریست و ماباید باهم رفتار محترمانه داشته باشیم.
داورپنا افزود:تضاد قومی و فردی نداریم ومردم بهترین داور درباره عملکرد ما می باشند.
«جانجان» دیگر عضوشورای شهر که مورد شدیدترین انتقادات درروزهای اخیر قرارگرفته است گفت:استیضاح وسوال ازشهردار حق طبیعی اعضای شورای شهر است و پاسخ شهردار یا قابل قبول است و یا بعنوان طراح استیضاح قانع نمیشوم.
«ایراندخت اکبرنژاد» خودرانماینده بانوان دهدشت معرفی کرد و بااشاره به حوادث هفته گذشته از آن بعنوان کودتای بدون خونریزی نام برد.
اکبرنژاد گفت:همانند کوه ایستاده ام و کوتاه نخواهم آمد وبایدبگویم برای طیف اقلیت فقط رفتن شهردار مهم بوده وبقیه صحبت ها بهانه است.
«رجبعلی حقانی» نیز گفت:دربرابرمردم سربلندیم و بیش از این درتوان ما نبود.
وی گفت:ماویرانه ای را تحویل شوراوشهرداراینده خواهیم داد و باتوجه به اتفاقات انجام شده رای ما به استیضاح نخواهد رسید و احساس می شود آب در هاون کوبیدن است.

حقانی افزود:هر دونفرشان دست روی قرآن گذاشتندکه شهردارراعزل کنندگرچه بنده معتقدبودم که دروغ می گویند وحدس من هم درست بود.

برپایه این گزارش،جلسه رای گیری به هفته های آینده موکول شده است.

حاشیه این جلسه:

در طول جلسه اعضای اقلیت و اکثریت با فرستادن پیام با گوشی موبایل صحبت ها را هماهنگ می کردند.

جهادگر بانام آوردن از رییس دولت اصلاحات گفت:او شوراهارادرکشور پی ریزی نمود.

جهادگر اتوماسیون شهرداری  رابه برنامه اتمی ایران تشبیه کرد. 

حضورمالک پاساژجنجالی درپایان جلسه تعجب برانگیز بود.

درگیری کلامی خوش ایین و اکبرنژاد در طول جلسه مشهود بود.

شهردار بارها از  خانم اکبرنژاد (همسرخود)خواست که نگذارد جو جلسه متشنج شود.

پریشانی درچهره بعضی اعضای شورا موج می زد.

خوش ایین پیام خانم اکبرنژاد راکه به گفته او حاوی توهین بود به خبرنگاران نشان داد.

طیف اقلیت بعدازاتمام جلسه شوراراترک کردند اما طیف اکثریت مجددا تاساعتی بعد در ساختمان شورا ماندند.

رستگار حاضربه مصاحبه با خبرنگاران نشد.

اظهارنظر منطقی یکی ازخبرنگاران (اذربارگون)برای لحظاتی جو جلسه را به تنش کشاند.

شهردآر در حین سخنانش از سهراب حجت خواه تشکرکردوگفت:حجت خواه نقد منصفانه می کند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت