پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 تیر 1399 ساعت 11:04:: شناسه خبر: 80294

فرماندار کهگیلویه:

آتش سوزی منطقه حفاظت شده خائیز با بسیج نیروهای مردمی و امدادی مهار شد

فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: آتش سوزی مراتع ارتفاعات منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویه مهار شد.

صدای جنوب:

علیرضا اتابک فرماندار شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه آتش سوزی در جنگل های خائیز از حوالی ظهر دیروز در محدوده تنگ تکاب از سمت شهرستان بهبهان آغاز شد، گفت: به محض اطلاع نیرو‌های مردمی و امدادی با استفاده از دستگاه‌های دمنده برای مهار آتش سوزی خائیز بسیج شدند که بامداد امروز این آتش سوزی مهار شد.

اتابک بیان کرد: با توجه به سخت گذر بودن منطقه نیرو‌های امدادی از طریق بالگرد امدادی شرکت نفت و گاز گچساران به ارتفاعات مورد نظر اعزام شدند.

اتابک افزود: منطقه‌ای که دچار آتش سوزی شد زیستگاه اصلی گونه‌های مختلف جانوری به ویژه کل و بز بود که به هیچ یک از حیات وحش آسیبی وارد نشد.

او با اشاره به اینکه بیشترین خسارات به مراتع و علوفه‌های خشک موجود در این منطقه وارد شد گفت: در این حادثه تعداد کمی از درختان این منطقه هم در آتش سوختند.

فرماندار شهرستان کهگیلویه افزود: بخشی از نیرو‌های محیط زیست و منابع طبیعی در منطقه حضور دارند و کار پایش را انجام می‎دهند و تا پایان کار پایش در منطقه می‌مانند.

علیرضا اتابک عامل انسانی را عامل بیشتر آتش سوزی های مراتع و جنگلهای این منطقه اعلام کرد و گفت: علت حادثه و وسعت منطقه آتش سوزی توسط کارشناسان در دست بررسی است.

منطقه حفاظت شده خائیز با ۳۳ هزار هکتار وسعت زیستگاه گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است از جمله ۱۵۰۰ رأس کل و بز است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت