پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 تیر 1399 ساعت 14:04:: شناسه خبر: 80512

اجرای ۳ سایت الگویی و برگزاری کلاس های متعدد مدرسه در مزرعه از مرحله کاشت تا برداشت در چرام+تصاویر

جلال محمدی دم طسوج مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان چرام اظهار نمود ،به منظور افزایش ارقام مناسب جو در منطقه چرام سه سایت الگویی و کلاس های متعدد مدرسه در مزرعه از مرحله کاشت تا برداشت طبق دستورالعمل ارقام اجرا شد.

به گزارش صدای جنوب؛ جلال محمدی دم طسوج مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان چرام اظهار نمود ،به منظور افزایش ارقام مناسب جو در منطقه چرام سه سایت الگویی و کلاس های متعدد مدرسه در مزرعه از مرحله کاشت تا برداشت طبق دستورالعمل ارقام اجرا شد.

محمدی گفت:هر کدام از این سایت ها متشکل از سه رقم جو به نام های فردان،خرم و ایذه بود که دو رقم اول از نظر تیپ سنبله دوپر می باشد. این ارقام در تاریخ ۹۸/۹/۷ با تراکم ۷۰ کیلوگرم بذر در هکتار در زمین هایی به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع کاشته شد. در پایان میانگین افزایش عملکرد سه رقم به ترتیب ۷/۸۰۰، ۵/۶۵۰ و۶/۲۰۰ کیلوگرم در هکتار بود.

وی بیان کرد:با توجه به نتایج تحقیقات پیشین رقم فردان در مناطقی با بارندگی زیاد و خاک حاصلخیز که سایر ارقام به دلیل ورس طوقه و یا بوته با کاهش عملکرد مواجه خواهد شد این رقم کوچکترین افت عملکرد را نخواهد داشت و از سایر خصوصیات بارز این رقم کود پذیری بالا، تحمل به بیماری رایج جو، وزن هزار دانه بالا و ظرفیت پنجه زنی محدود می باشد. در نتیجه رقم فردان در بین سایر ارقام مناسب مناطق گرمسیر، در شرایط مناسب آب و هوایی و آبیاری تکمیلی بالاترین عملکرد را خواهد داشت. به همین دلیل می توان گفت این رقم مناسب ترین رقم برای کاشت در شهرستان چرام می باشد.
محمدی در پایان گفت:  از جناب آقای دکتر واعظی از مرکز تحقیقات کشاورزی گچساران که قدم به قدم با ما همراه بودند همچنین مهندس صفرپور مدیر محترم جهاد کشاورزی شهرستان چرام، برادر عزیزم جناب سرهنگ پوربهشت و همین طور جناب آقای مهندس کرمی کشاورز نمونه شهرستان که به مااعتماد کردند و زمین های خود را در اختیار این مجموعه گذاشتند تشکر کنم .

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت