پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 مرداد 1399 ساعت 23:05:: شناسه خبر: 81816

  فرمانده بسیج شرکت نفت گچساران فرا رسیدن عید قربان را تبریک‌ گفت

فرمانده پایگاه بسیج امام حسن مجتبی(ع)شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با صدور پیامی فرا رسیدن عید بزرگ سعید قربان را تبریک گفت.

صدای جنوب؛

فرمانده پایگاه بسیج امام حسن مجتبی(ع)شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با صدور پیامی فرا رسیدن عید بزرگ سعید قربان را تبریک گفت.

به گزارش صدای جنوب در پیام سروان فردوس ناصرزاده آمده است:
و فدیناه بذبحٍ عظیم
و او را در ازای قربانی بزرگی باز رهانیدیم
سوره صافات، آیه۱۰۷

عید قربان، تنها روزی از ایام نیست تا فقط در قاموس واژه های یک قوم، توضیح، و در فرهنگ یک آیین، تفسیر شود. این روز روایتِ باشکوه عشق آسمانیِ حاجیان حرم امن الهی و فرجامِ نیک مناسک کنگره عظیم حج و آغاز یک راه است؛ پایان رنج های سفر، اشک های شوق، تن پوش های برابری، درس های برادری، بارقه های رحمت، لحظه های خاکساری، هنگامه های مناجات و آغازی است برای همه این رهیافت ها. عیدی است برای همه این شکفتن‌ها و ترنّمی برای آفریده شدن دوباره. گوارایشان باد قربانی نفس اماره به تیغِ توکل، و بیرون راندن شیطان درون به سنگریزه‌های استغفار و توبه.

قربان جلوه گاه رهایی از نفس و عید همه ی پاکی هاست. این روز، روز کمال و رهیدن از بند تعلقات و جشن رهیدگی از بندگی نفس و تجلی گاه بندگی است. عیدقربان زیبا ترین جلوه بندگی و خضوع خالصانه در برابر خداوند و یاد آور خاطره جاودانگی بندگی و ایثار است، عید نزدیک شدن دل هایی است که به قرب الهی رسیده اند ودر مسیر قرب الهی، گذشتن از دلبستگی ها و گردن نهادن بی چون و چرا در برابر امرخدای متعال تنها کلید ره یافتن در زمره صابران و بندگان حقیقی است. عید قربان عید سر سپردگی و بندگی و رها شدن از خود و به خدا پیوستن است؛آنجا که در عرفات به شناخت می رسد و در مشعر به شعور الهی و در منا، رهایی از تعلقات دنیوی و رسیدن به عشق و قرب الهی را آرزو می کند.

اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ بسیجیان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، فرارسیدن عید سعید قربان را به حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری امام خامنه ای مدظله و تمامی مسلمانان جهان، تبریک و تهنیت عرض نموده، از درگاه حق‌تعالی توفیق پیروی صادقانه از حضرت ابراهیم و بهره‌مندی از ادعیه خیر آن پیامبر جلیل‌القدر و امتیازِ ایستادن در صفِ ملتِ حنیف او را مسألت دارم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت