پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 مرداد 1399 ساعت 22:05:: شناسه خبر: 81866

گام بلند میراث فرهنگی و بنیاد علوی برای توسعه گردشگری لنده/تامین اعتبار ۵ میلیارد تومانی برای منطقه گردشگری موگرمون

امروز و با حضور مدیر آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان، فرماندار و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان نشست بررسی آخرین وضعیت توسعه گردشگری منطقه موگرمون مورد بررسی قرار گرفت که اعتبارات خوبی برای توسعه گردشگری این منطقه تصویب شد.

صدای جنوب

به گزارش صدای جنوب ، امروز نشست بررسی طرح توسعه منطقه گردشگری موگرمون با حضور مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان، فرماندار و مدیر آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضفعان در شهرستان لنده به همراه کارشناسان و معاونین این اداراه کل برگزارشد چگونگی سرمایه گذاری و اجرای طرح توسعه ای این منطقه مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.

در ابتدای این نشست خیرالله خیراندیش گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های گردشگری شهرستان لنده و روند و درصد اجرای این پروژه ها ارائه کرده است .

در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان با اشاره به ظرفیت ها گردشگری شهرستان لنده گفت: حرکت در مسیر جهش تولید صورت گرفت که ۲۵ طرح در راستای پروژه های گردشگری برگزارشد که ۳۳پروژه در سطح مدیریت برنامه ریزی مورد تایید قرار گرفت که ۹پروژه متعلق به حوزه گردشگری است.

وی افزود: یک پروژه از ۹ پروژه متعلق به شهرستان لنده است که بحث گردشگری منطقه موگرمون با تصویب اعتبارات ملی است که یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان  و یک میلیارد تومان اعتبارات استانی داریم تا بخشی از مظلومیت این شهرستان را در حوزه گردشگری جبران کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گفت:سه پروژه دیگر به عنوان پروژه ملی و اعتبار دار گرفتیم که بلادشاپور دهدشت با اعتبار ۱۰میلیاردتومان تخصیص قطعی دارد که دیروز دو میلیارد تومان برای اجرای این پروژه اختصاص یافت

وی گفت:دو طرح مهم دیگر که در اعتبارات جدید به طور ویژه در نظر گرفته شد بحث سد چم وشیر گچساران با اعتبار ۷میلیارد تومان و موزه نفت گچساران با ۵میلیارد تومان تصویب شد.

وی تاکید کرد: توجه به ظرفیت منطقه گردشگری موگرمون یکی از مهمترین طرح های است که به دنبال اجرای طرح گردشگری پایلوت جنوب کشور در دست بررسی است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گفت:مشارکت بنیاد مستضعفان در اجرای این پروژه و توجه به صنایع دستی و بوم گردی از مهمترین طرح های است که می توانیم در آن سرمایه گذاری ارزشمندی داشته باشیم.

وی گفت: با بانک گردشگری تفاهم نامه ای آماده کردیم که در بحث تسهیلات در حوزه گردشگری و صنایع دستی می توانیم اقدامات خوبی در جهت اعطای تسهیلات به متقاضیان داشته باشیم.

مدیرکل گفت:در بحث زمین نیز مشکل آن با منابع طبیعی حل خواهیم کرد و امیدواریم این معضل هرچه سریعتر حل خواهدشد.

صفایی گفت:باید از این فرصت طلایی در جهت اعتلای بحث گردشگری شهرستان لنده قدم برداریم که توجه به منطقه موگرمون یکی از مهمترین کارهایی است که حتما باید تا قبل از هفته دولت نهایی شود.

وی تاکید کرد: طرح گردشگری موگرمون باید به گونه ای طراحی شود که چشم اندازی ۵۰ساله داشته باشد.

در ادامه نیز مراد مرادی پور با اشاره به ظرفیت های گردشگری این شهرستان گفت:در بحث موگرمون ما یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان اعتبار تخصیص دادیم که منتظر واگذاری زمین هستیم.

وی افزود: بحث جاده ارتباطی و جاده دسترسی به منطقه گردشگری پایین دستی منطقه موگرمون از نیاز های اساسی است که این مشکل را بنیاد حل خواهدشد.

مدیر آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان در شهرستان لنده تصریح کرد: تعامل و مشارکت بین بخشی فی مابین بنیاد و میراث فرهنگی می تواند بخش اعظمی از نیازمندی های گردشگری این شهرستان را به درستی تامین کند.

فرماندار شهرستان لنده گفت:تنهاترین پروژه جهش تولید شهرستان لنده پروژه موگرمون است که به یکی از قطب های گردشگری شهرستان تبدیل خواهدشد.

وی گفت:بحث جاده های ارتباطی روستایی از مهمترین کارهای است که در حال حاضر با بنیاد در حال اجرا است.

سید خدادوست موسوی گفت: طراحی یک مجموعه فاخر باتوجه به ظرفیت گردشگری منطقه موگرمون در حوزه گردشگری می تواند نقش مهمی در حوزه گردشگری داشته باشد.

وی افزود:با تجمیع اعتبارات استانی و ملی و بنیاد بیش از  پنج میلیاردتومان اعتبار داریم که بدون شک می تواند نقش بزرگی در حوزه گردشگری این شهرستان داشته باشد.

فرماندار شهرستان لنده گفت: تعامل و همکاری با بنیاد مستضعفان می توان نقش مهمی در جهت تسریع در تکمیل عملیات اجرایی این پروژه داشته باشیم.

وی افزود: امیدواریم با همتی که هست بتوانیم شاهد یک جهش تاریخی در حوزه گردشگری شهرستان لنده باشیم و در هفته دولت شاهد کلنگ زنی این پروژه باشیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت