پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 مرداد 1399 ساعت 21:05:: شناسه خبر: 82300

رژه موتوری و کاروان شادی خودرویی جشن عید غدیر در شهرستان چرام برگزار شد+تصاویر

این برنامه از میدان ورودی شهر(میدان فرشته)آغاز شد وتا گلزار مطهر شهدا وبسمت پارک سلامت ادامه داشت.

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب از چرام،همزمان با عید سعید غدیرخم،رژه موتوری و کاروان شادی خودرویی جشن عید غدیر در شهرستان چرام برگزار شد.

این برنامه از میدان ورودی شهر(میدان فرشته)آغاز شد وتا گلزار مطهر شهدا وبسمت پارک سلامت ادامه داشت.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشار امام جمعه چرام گفت: مسئله غدیر یکی از مسائل بسیار مهم و اساسی جهان اسلام است زیرا در بحث غدیر رسالت و نبوت پیامبر پایان نپذیرفت گرچه که پیغمبر اسلام، خاتم انبیا بود اما هیچگاه هدایت انسان ها و بشریت نباید فراموش و از آن غفلت می شد.

امام جمعه چرام بیان کرد: بر همین اساس در غدیر پیامبر که از جانب خدا مأمور بودند، حضرت علی(ع) را به جانشینی خود منصوب کردند و این موضوع در ملا عام انجام شد و مردم بیعت کردند و مسئله غدیر که هدایت بعد از پیامبر بود تا امروز ساری و جاری است.

وی با بیان اینکه مسئله امامت جامعه اسلامی، مسئله ای نیست که بشود از آن گذشت و عبور کرد، اظهار داشت: مردم امروز نیز به امام، هادی و رهبر نیازمند هستند، آنگونه که آن روز نیازمند بودند و این اسلام است که این مسئله را حتی بعد از پیامبر با تعیین ۱۲ امام و در دوران غیبت کبری با تعیین ولایتی که برای فقهای جامع الشرایط مطرح شده، تا لحظه ظهور حضرت ولی عصر(عج) استمرار دارد.

حجت الاسلام افشار ادامه داد: بین جریان غدیر و آن ها که به دنبال حق بودند با جریان نفاقی که با غدیر روبرو بودند و با انتصاب امیرالمومنین(ع) در غدیرخم مایوس شده بودند، بین این دو جریان در طول تاریخ گفتگوها و مبارزات وجود داشته که جماعت نفاق به دنبال فراموشی غدیر خم بوده و جریان حق به دنبال احیای غدیر و تبیین جایگاه امامت و ولایت بودند؛ آن ها که موافق نبودند افرادی را از میان برداشتند و عده ای شهید غدیر هستند و عده ای را به زندان انداختند و عده ای را زبان بریدند تا از غدیر سخنی به میان نیاید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت