پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 شهریور 1399 ساعت 18:06:: شناسه خبر: 83569

شمار جانباختگان کووید ۱۹ کهگیلویه و بویراحمد به ۸۰ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونایی استان به ۷۹ نفر خبر داد.

صدای جنوب :

دکتر پرویز یزدانپناه گفت: ۳ بیمار ۴۶، ۹۰ و ۳۶ ساله که دو نفر باداشتن بیماری زمینه ای و یک نفر بدون بیماری زمینه ای بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

 

وی اظهار داشت: در هشتمین روز از شهریورماه، ۲۳۸ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۱۰۸ نفر مبتلای قطعی هستند و ۱۴ بیمار کرونایی در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

 

وی افزود : جواب ١٨٨ نمونه کووید ١٩ آزمایشگاه سلولی مولکولی نشان دهنده افزایش درصد و موارد مثبت در بویراحمد(۵٣ درصد) ، کهگیلویه ( ٣٨ درصد)، چرام (٧درصد )و لنده (٢ درصد) می باشد که بالاترین درصد موارد مثبت در طی ۶ ماه گذشته در استان می باشد.

 

وی اذعان داشت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۴۳۵۱ مورد گزارش شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی یاسوج با اشاره به افزایش تعداد موارد بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان هشدار داد و گفت: با ادامه این روند، استان بزودی وارد وضعیت قرمز می‌شود.همچنین لازم است مردم بدانند از ظرفیت حداکثری تخت های بیمارستان ها استفاده شده است، تخت های مراقبت های ویژه در آستانه تکمیل ظرفیت می باشند و نیروهای بهداشتی درمانی خسته و کارآیی اولیه را ندارند.

 

وی ضمن تسلیت ایام تاسوعا وعاشورای حسینی به مردم شریف استان، افزود: شایسته است از عزاداران حسینی در سراسر استان بخاطر رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی و سازمان تبلیغات اسلامی به سبب نظارت دقیق بر مراسم های عزاداری تشکر وقدردانی نماییم.

 

دکتر یزدان پناه خاطر نشان کرد: لازم است مراسم هایی مانند تشییع جنازه در استان تحت نظارت کامل و با مجوز فرمانداری ها، دادستانی، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت شهرستان ها برگزار شود تا شاهد مرگ و میرهای افسار گسیخته در هفته های آینده نباشیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت