پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 مهر 1399 ساعت 16:07:: شناسه خبر: 85373

 چرایی سبز شدن عضله سینه برخی از مرغ های کشتار روز

مصرف کنندگان می توانند با اطمینان خاطر و بدون دغدغه فرآورده های خام پروتئینی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند

به گزارش خبرنگار  صدای جنوب به نقل از  روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ، فرشاد حیدری مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دامپزشکی کهگیلویه بویراحمد  افزود: مصرف کنندگان توجه داشته باشند که سبز شدن عضلات سینه مرغ تنها یک سندرم ناشی از عدم خون رسانی کامل به عضله عمقی سینه است و این امر به دلیل تراکم در سالن های پرورش مرغ گوشتی یا نگهداری در شرایط نامناسب اتفاق می افتد که متاسفانه در ظاهر مرغ قابل مشاهده و تشخیص نیست.
وی تصریح کرد: کمبود اکسیژن در سالن های پرورش نیز از جمله عواملی است که در این عارضه تاثیرگذار است، اصولاً عضله سبز عارضه ای است که بیشتر به دلیل کمبود اکسیژن در بافت های بدن مرغ اتفاق می افتد بخصوص عضله سینه که به دلیل بال زدن های مکرر پرنده ممکن است ، اکسیژن کافی به آن نرسد.
فرشاد حیدری  اظهار داشت: این موضوع هیچ گونه ارتباطی به عفونت ها و بیماری های میکروبی و تزریق هورمون ندارد و برخلاف اظهارات کذب منتشر شده در فضای مجازی  که سبز شدن عضله سینه مرغ به تزریق هورمون نسبت داده شده، باید توجه داشت که مصرف هورمون، غیرمنطقی و غیرعلمی است.
وی در ادامه گفت: در مصرف خوراکی هورمون به دلیل پروتئینی بودن آن توسط اسید های گوارشی مرغ تجزیه و از بین می رود و در صورت استفاده از روش تزریقی می بایست به تک تک طیور یک مرغداری تزریق انفرادی صورت گیرد که این امر هم بسیار زمانبر، استرس زا و غیرمنطقی است و از لحاظ اقتصادی هم مقرون به صرفه نیست.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دامپزشکی استان با اشاره به نظارت بهداشتی مستمر کارشناسان ناظر بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه های صنعتی مرغ بر روند کشتار، افزود: این عارضه در ظاهر مرغ قابل تشخیص نیست و فقط در هنگام باز شدن سینه قابل رویت است.
فرشاد حیدری  توصیه کرد: در صورت مشاهده این عارضه در مرغ اگر گوشت بوی نامطبوعی نداشته باشد می توانند قسمت تغییر رنگ داده شده را جداسازی و بقیه را مصرف کنند، چرا که عضله سبز هیچ گونه خطری برای سلامت ندارد.
وی در پایان گفت: مصرف کنندگان می توانند با اطمینان خاطر و بدون دغدغه فرآورده های خام پروتئینی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در صورت داشتن هرگونه سوال، انتقاد و یا پیشنهاد با سامانه تلفنی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان تماس حاصل نمایند.

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت