پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 فروردین 1395 ساعت 13:01:: شناسه خبر: 919

مدیرشرکت اب لوله بسپارکهگیلویه:

توجه بیشترمسئولان به تولیدات داخل استان

مدیرشرکت اب لوله بسپار درادامه درزمینه اشتغالزایی هم گفت
شرکت آب لوله بسپار در فاز اول خود توانسته است با سرمایه گزاری بالای خود میزان اشتغالزایی را بطور مستقیم و غیر مستقیم بالای ۱۰۰ نفر رسانده و همچنین با بهره گیری از تجهیزات تولیدی روز شامل ۱۱ دستگاه تزریق اتوماتیک و نزدیک به ۴۰۰ دست قالب مخصوص و در شرایط مهندسی گامی مهم در رشد اقتصاد منطقه ایفا نماید .

IMG_20160402_170211

به گزارش صدای جنوب مهندس احمدرضازاهدی پور مدیرشرکت اب لوله بسپاردرگفتگویی اختصاصی باما از این شرکت موفق ونمادتوسعه شهرستان کهگیلویه گفت.

زاهدی پور گفت درسال۱۳۸۸وباسرمایه تقریبی۵۰میلیاردریال کلنگ احداث این شرکت به زمین زده شدودرسال۱۳۸۸افتتاح گردید.

وی درزمینه علت ایجادچنین شرکتی در شهرستان محروم کهگیلویه هم درتوضیحی گفت از آنجایی که کشور عزیزمان ایران در ناحیه خشک و نیمه خشک واقع شده و وضعیت آب و هوایی فعلی نیز مزید بر علت شده است بیشترهموطنان به ویژه کشاورزان و به طورخاص کشاورزان نواحی خشک ونیمه خشک وحاشیه کویر بامشکل کم ابی مواجه هستند.باورود صنایع پلیمری درعرصه کشاورزی تحولات چشمگیری درزمینه آبرسانی وآبیاری وآبیاری تحت فشار به وجود آمد . تا جائیکه میزان اتلاف آب به حداقل میزان خود درطول تاریخ رسیده و از این رو امروزه سیستم سنتی انتقال آب توسط نهر وکانال به مرور زمان منسوخ گشته و جای خود را به سیستم آبرسانی وآبیاری با استفاده از لوله واتصالات پلی پروپیلن ( پیچی ) داده است . لوله واتصالات پلی پروپیلن علاوه در کشاورزی درانتقال آب وآبرسانی صنعتی و در شهرها نیز مورد استفاده قرار می گیرد .
شرکت آب لوله بسپار که در شهرستان کهگیلویه استان کهکیلویه و بویر احمد واقع شده در نوع خود بزرگترین در منطقه غرب و جنوب کشور میباشد .
مهندس زاهدی پوردرموردتولیدات شرکت افزود تولیدات این شرکت  از سایز ۱۶ الی ۱۲۵ بصورت رزوه ای ( از جنس پلی پروپیلن ) واز سایز ۶۳ تا ۲۰۰ بصورت فلنج جوشی تقدیم مشتریان گرامی می گردد .
تولیدات این شرکت از سال ۱۳۸۸ تحت استاندارد کارخانه ای خود که برگرفته از استانداردهای تشویقی ملی ایران به شماره ۱۴۴۷۴ و ۸۹۹۶ و استانداردهای بروز شده بین المللی ایزو با شماره های ۱۴۲۳۶ و ۱۶۹۶۳ می باشد تولید و عرضه میگردد .
ایسان درمورداتصالات هم افزود اتصالات پیچی شامل اجزاء زیر می باشند : ۱/ بدنه ۲/ سرپیچ ۳/ اسپلیت رینگ ۴/بوشینگ ۵/ ارینگ
اسپلیت رینگ: این قطعه وظیفه نگهداشتن لوله و جلوگیری از بیرون زدن آن از بدنه را به عهده دارد و از پلی استال ساخته می شود . پلی استال ترمو پلاستیکی محکم ، سخت و به شدت کریستاله است که در بسیاری مواردجایگزین فلزات بوده وبه تعبیری درزمره پلاستیک های مهندسی محسوب می شود. این ماده هم کاملا مقاوم به مواد شیمیایی مشتمل بربازها واسیدها و دربرابرسایش وتنش های فیزیکی بسیار پایداربوده است .
بدنه وسرپیچ : از جنس پلی پروپیلن کوپلیمر می باشند که ایزومر خطی پروپیلن بوده و در مقایسه با پلی اتیلن علاوه بر مقاوم بودن در مقابل مواد شیمیایی ، شرایط نامطلوب محیطی و اشعه خورشید ، از سختی بالا و مقاومت بیشتری دربرابرحرارت نیز برخورداراست .
بوشینگ : این قطعه که با وارد ساختن فشار بر اورینگ به آب بندی کمک می کند ، از جنس پلی اتیلن است که از ترموپلاستیک های مقاوم بوده ودر ساخت تجهیزات درشبکه های آبیاری وآبرسانی استفاده گسترده ای دارد .
ارینگ: حلقه ای است از جنس EPDM یا لاستیک طبیعی ( NR ) و یا SBR که درنهایت اتصال را کاملا آب بندی می کند .
قطعات اصلی بدنه که از طرفی در معرض نور و عوامل جوی و از طرفی تحت فشار داخلی و تنشهای بسیار میباشد باید از جنسی غیر از پلی اتیلن بوده تا بتواند در مقابل تنشها بخصوص در دمای بالاتر از ۴۰ مقاومت فیزیکی و مکانیکی خوبی داشته باشد . به همین دلیل از پلی پروپیلن کوپلیمر استفاده می کنیم
سیستم تولید در این اتصالات سیستم تزریق یا injection می باشد که در آن مواد اولیه مذاب بافشار بسیار بالا به داخل قالب تزریق شده و نمونه شکل می گیرد .

مدیرشرکت اب لوله بسپار درادامه درزمینه اشتغالزایی  هم گفت
شرکت آب لوله بسپار در فاز اول خود توانسته است با سرمایه گزاری بالای خود میزان اشتغالزایی را بطور مستقیم و غیر مستقیم بالای ۱۰۰ نفر رسانده و همچنین با بهره گیری از تجهیزات تولیدی روز شامل ۱۱ دستگاه تزریق اتوماتیک و نزدیک به ۴۰۰ دست قالب مخصوص و در شرایط مهندسی گامی مهم در رشد اقتصاد منطقه ایفا نماید .
زاهدی پور تصریح کردآزمایشگاه این شرکت با دارا بودن کلیه تجهیزات آزمون لوله و اتصالات پلی اتیلن که بعنوان آزمایشگاه همکار اداره استاندارد استان کهگیلویه و بویر احمد و همچین دارای گواهی نامه ISO/IEC 17025 از شرکت ARC به جرعت مجهز ترین در منطقه جنوب و غرب کشور بوده و جزء افتخارات استان میباشد .
این آزمایشگاه مجهز به تجهیزات ، آزمونهای دانسیته ، شاخص جریان مذاب ، برگشت حرارتی ، ابعاد داخلی خارجی ، پخش و توزیع دوده ، آزمون مقاومت در برابر ترکیدگی ، آزمون طول عمر در لوله های پلی اتیلنی ، آزمون فشار بیرونی بر روی اتصالات ، آزمون نشتی در زمان خمش ، آزمون هیدرو در انواع مختلف ، آزمون بیرون زدگی و ….. می باشد .

مهندس احمدرضازاهدی پور درپایان گفت جاداردکه درسال اقتصادمقاومتی ،اقدام وعمل مسئولان تلاش بیشتری کنند وازمحصولات داخل استان بیشتراستفاده شودو انتظارداریم  درزمینه تسهیلات بانکی شرایط بهتری فراهم گردد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت