پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 فروردین 1400 ساعت 13:01:: شناسه خبر: 96156

افزایش ۱۳۴ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با متناسب سازی دو مرحله ای

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: با اجرای طرح متناسب سازی، حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در فروردین ماه امسال ۱۳۴ درصد نسبت به اسفندماه ۹۸ افزایش داشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلوبه و بویراحمد اعلام کرد:
افزایش ۱۳۴ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با متناسب سازی دو مرحله ای

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: با اجرای طرح متناسب سازی، حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در فروردین ماه امسال ۱۳۴ درصد نسبت به اسفندماه ۹۸ افزایش داشته است.
عباس نورمحمدی اظهار داشت: متناسب سازی حقوق و بهبود معیشت، دغدغه چندین ساله بازنشستگان تامین اجتماعی بود که با افزایش سالانه و دو مرحله متناسب سازی در مرداد سال گذشته و فروردین امسال، تفاوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با سایر صندوق های بیمه ای برطرف و گام مهمی در ارتقای سطح معیشت یازنشستگان این سازمان برداشته شد.
وی با بیان اینکه میزان حقوق پرداختی به بازنشستگان بر اساس محاسبات بیمه ای و مدت زمان سابقه محاسبه و پرداخت می شود، کفت: بازنشستگانی که در اسفندماه ۹۸ مبلغ یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان و در اسفند ۹۹ مبلغ دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می کردند، از فروردین ۱۴۰۰ با اعمال افزایش ۳۹ درصدی ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.
وی افزود: هم چنین بیمه شدگانی که با ۲۰ سال سابقه بازنشسته شده اند، از فروردین امسال ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد؛ در حالی که حقوق آنان در اسفند ۹۸ و پیش از متناسب سازی، یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان بود.
به گفته وی، با اجرای متناسب سازی حقوق، رفع تفاوت در حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با سایر صندوق ها و میزان سابقه و هم چنین نرخ دستمزد و مزایای مشمول حق بیمه زمان اشتغال در نظر گرفته شده و ملاک عمل است.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: حق عایله مندی بازنشستگان از ۵۰ هزار تومان به ۳۷۵ هزار تومان و حق اولاد آنان نیز از ۱۴ هزار تومان به ۹۶ هزار تومان افزایش یافته است.
نورمحمدی مهم ترین تعهد بیمه ای سازمان تامین اجتماعی نسبت به بیمه شدگان و بازنشستگان را پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران اعلام کرد و اظهار داشت: در اسفنمان ۹۸ مجموع پرداختی ماهانه این سازمان به بازنشستگان در سراسر کشور حدود ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود، در حالی که این میزان در فروردین امسال به ۱۵ هزار میلیلرد تومان در ماه خواهد رسید و این سازمان با وجود مشکلات زیاد، تامین معیشت و کاهش فشار اقتصادی بر بازنشستگان را از اهداف اصلی خود می داند.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در اسفند ۹۹ به صورت علی الحساب مرحله دوم متناسب سازی به حساب بازنشستگان واریز شد که ارتباطی با افزایش حقوق آنان در سال جاری ندارد و احکام جدید با احتساب مرحله دوم متناسب سازی و افزایش سنواتی صادر می شود.
به گفته وی هم افزایش سالانه و هم افزایش ناشی از متناسب سازی با حقوق فروردین به حساب بازنشستگان و مستمری بگیران واریز خواهد شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت