پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 اردیبهشت 1401 ساعت 09:02:: شناسه خبر: 119018

رفع مشکل کمبود روغن در استان با تزریق مواد اولیه به کارخانه ها

با تزریق مواد اولیه به کارخانه‌های روغن کشی، مشکل کمبود این محصول در بازار کهگیلویه و بویراحمد رفع می‌شود.

به گزارش  صدای جنوب ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان با اشاره به اینکه با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تامین کالا‌های اساسی، بازار رصد و کنترل می‌شود گفت: سرانه مصرف روغن یک خانوار ۱۵ تا ۱۷ کیلوگرم در سال است.
علی معتمدی‌پور با تاکید بر اینکه توزیع روغن در برخی کارخانه‌ها تا تعیین تکلیف ارز ترجیحی، با محدودیت انجام می‌شود افزود: افزایش قاچاق روغن در یکی از استان‌های مرزی از عوامل کمبود این محصول، در روز‌های گذشته بوده است.
معتمدی‌پور بیان کرد: مشکل کمبود روغن با تامین مواد اولیه با بارگیری از بندرعباس رفع می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: ۲ کارشناس برای کنترل ورودی مواد اولیه و خروجی مقدار تولید روغن، به کارخانه روغن کشی اعزام شده و با بارگیری روغن خوراکی به شهرستان‌ها مشکل به زودی رفع می‌شود.
وی با بیان اینکه ۲۰۰ تن سهمیه ماهانه روغن خوراکی در بازار استان توزیع شد افزود: تولید روغن در کهگیلویه و بویراحمد از جمله دلایل کم شدن سهمیه روغن نسبت به استانهای دیگر است.
وی با اشاره به اینکه از ۱۴ فروردین تاکنون بیش از ۲۲۱ تن مرغ منجمد در استان توزیع شده است ادامه داد: در طرح ضیافت ۲۰۰ تن برنج هندی، ۳۰۰ تن برنج پاکستانی، ۴۰۰ تن برنج تایلندی، ۳۰۰ تن شکر مصرف خانوار و ۲۰۰ تن شکر صنعتی در استان توزیع شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت