پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 تیر 1402 ساعت 09:04:: شناسه خبر: 137814

دیدار رئیس جمهور با عشایر شهرستان مارگون در منطقه سقاوه

رئیس جمهور با عشایر شهرستان مارگون در منطقه سقاوه دیدار و به سخنرانی پرداخت.

صدای جنوب:

رئیس جمهور با عشایر شهرستان مارگون در منطقه سقاوه دیدار و به سخنرانی پرداخت.
به گزارش صدای جنوب، در حالی که آیت الله رئیسی در دشت سقاوه مارگون در جمع عشایر حضور پیدا کرد، بانوان عشایر با لباس های محلی لری به استقبال رئیس جمهور آمدند، عده ای از مردم به دنبال رساندن صدای خود به رئیس جمهور بودند و عده ای نیز پلاکاردهایی در دست داشتند.
رئیس جمهور در جمع عشایر شهرستان مارگون گفت: امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی سد سقاوه در این شهرستان هستیم، و عملیات اجرایی سد سقاوه نیز امروز آغاز می شود و در مدت کوتاهی شاهد استفاده عشایر از این ظرفیت هستیم.
وی با اشاره به استفاده از پنل های خورشیدی در مناطق عشایری، گفت: تلاش می کنیم پنل های خورشیدی در این منطقه مستقر شود تا عشایر بتوانند از مزایای این پنل ها در کنار سیاه چادرها استفاده کنند.
وی با اشاره به توسعه ایلراههای عشایری در این استان، افزود: تلاش هایی برای توسعه راههای عشایر انجام شد ولی باید این مهم به صورت ویژه در دستور کار مسئولان قرار داده شود و آنچه لازم است به صورت ویژه در این زمینه برای رفع مشکلات عشایر در دستور کار قرار می گیرد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه تولید مقوله قابل توجهی است که امروز بخشی از آن به دست توانای عشایر این استان تامین می شود، گفت: عشایر قشر مولد و کم ادعایی هستند و وظیفه مسئولان حمایت از این قشر برای افزایش تولیدات آنها است.

وی با تاکید بر اینکه باید اعتبارات و نهاده های دامی در اختیار عشایر قرار داده شود افزود: مسئولان توجه کنند اعتباراتی را برای رونق تولیدات عشایری و روستائیان در نظر بگیرند و عشایر می توانند پس از اینکه به مرحله تولید رسیدند به بازپرداخت تسهیلات اقدام کنند.
رئیس جمهور با بیان اینکه تولیدات عشایر نیاز جدی کشور است، گفت: اولویت دولت تولید گوشت و محصولات دامی در داخل کشور و خودکفایی در این زمینه است .
رئیس جمهور با بیان اینکه اولویت ما تقویت تولید داخل کشور است گفت: وقتی واردات انجام می شود که تولید داخل جوابگو نباشد ،نقش عشایر در تقویت و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی بسیار چشمگیر بوده و هست.
وی با تاکید بر اینکه از اول پیروزی انقلاب اسلامی عشایر در دفاع از ارزش ها و نظام حضوری بسیار پررنگ داشته و دارند اضافه کرد: ما همواره سپاسگذار و قدردان زحمات عشایر هستیم چرا که آنها همواره پشتوانه محکمی برای انقلاب و نظام هستند.
رئیس جمهور با بیان اینکه توسعه اماکن برای تولیدات مختلف به ویژه عرضه دام و کشت گیاهان دارویی از دیگر نکاتی است که در این سفر مد نظر است، گفت: تکمیل ایلراه ها و فعال شدن خانه های بهداشت در مناطق عشایری برای رفاه عشایر و سلامت آنها بسیار مهم است که در این سفر طرح های مطلوبی کلنگ زنی و افتتاح می شود.
دکتر رئیسی با اشاره به اینکه عشایر و روستائیان اقتصاد بسیار پویایی می توانند داشته باشند افزود: تضمین کردن خرید محصولات عشایری و روستایی در زمان مناسب از مهمترین راههای حمایت از عشایر است و این مهم باید در دستور کار قرار گیرد.

کبنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت