پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 آذر 1398 ساعت 15:09:: شناسه خبر: 64249

جولان سایت های خبری بدون مجوز در کهگیلویه و بویراحمد

ثبت در سامانه ساماندهی یا نفس ارائه درخواست از هیأت نظارت به منزله مجوز انتشار نیست، هرچند تمهیدات لازم از سوی هیأت  نظارت بر مطبوعات برای تسریع به رسیدگی این درخواست ها صورت می گیرد.

صدای جنوب:

معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه ای ضمن معرفی یک سامانه پیامکی ویژه ۵۰۰۰۲۰۲۰۲ ، از عموم شهروندان، دستگاه‌های ذیربط و فعالان دلسوز فرهنگی-رسانه ای خواست تا در اجرای وظایف قانونی و به امید فضایی مهذب و مورد انتظار رهبر معظم انقلاب در جهت شناسایی سایت‌های خبری فاقد مجوز هیات نظارت بر مطبوعات، به این معاونت کمک کنند.
از ان زمان تقریبا ۵ سال می گذرد اما نه تنها از حجم این سایت های خبری بدون مجوز کاسته نشد بلکه تنها در همین استان کهگیلویه وبویراحمد رشد قارچ گونه داشته اند.
متاسفانه در زمینه برخورد با خبرنگاران این سایت های خبری کم کاری مسیولان را شاهد هستیم و این سایت هایی که طراحی و شروع فعالیت شان به کمتر از یک روز نیز می رسد آن چنان خود فریفته و به نوعی در عرصه فضای به هم گسیخته مجازی استان فعالیت دارند که عنان کار را از دست خبرنگاران خبرگزاری ها و پایگاه های خبری مجوز دار ربوده اند.
هرچند که فعالیت این سایت ها بیشتر در زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی  است و به نوعی پس از این رویداد به خواب ۴ ساله می روند اما نباید فراموش کنیم بویژه در شرایط اخیر جامعه که نیاز به ارامش و همدلی و پرهیز از هر نوع تنش ضروری است برخورد با این سایت ها و جلوگیری از فعالیت شان خواسته بحق افکار عمومی می باشد.
لازم به ذکر است که ثبت در سامانه ساماندهی یا نفس ارائه درخواست از هیأت نظارت به منزله مجوز انتشار نیست، هرچند تمهیدات لازم از سوی هیأت  نظارت بر مطبوعات برای تسریع به رسیدگی این درخواست ها صورت می گیرد.
بر همین اساس خبرنگارانی که خواهان فعالیت قانونی هستند و تاکنون از این الزام قانونی بی اطلاع بوده اند می توانند در سامانه الکترونیکی ثبت تقاضاها (e-rasaneh.ir) درخواست خود را ثبت و کد رهگیری، دریافت دارند.

همچنین سایت های بدون مجوز فیلتر شده به محض دریافت مجوز از هیأت نظارت بر مطبوعات، رفع فیلتر می شوند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت