پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 شهریور 1403 ساعت 12:06:: شناسه خبر: 149481

در اجلاسیه شهدای جهادگر استان مطرح شد:

تبیین فعالیت‌های مهندسی رزمی و شهامت رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس

صدای جنوب: اجلاسیه شهدای جهادگر امروز در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد. دکتر احسان درستکار در این اجلاسیه به تبیین فعالیت‌های مهندسی رزمی و شهامت رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس پرداخت. عضو شورای ایثارگران جهاد کشاورزی گفت: اولین گروهی که وارد فیاضیه آبادان شد بچه های استان بودند کمتر […]

صدای جنوب:

اجلاسیه شهدای جهادگر امروز در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد.

دکتر احسان درستکار در این اجلاسیه به تبیین فعالیت‌های مهندسی رزمی و شهامت رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس پرداخت.

عضو شورای ایثارگران جهاد کشاورزی گفت: اولین گروهی که وارد فیاضیه آبادان شد بچه های استان بودند کمتر از یک ماه از شروع جنگ می‌گذشت که به فرماندهی سردار فضلی وارد فیاضیه شدند.

وی، نقش رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد در آزادسازی حصر آبادان و رشادت و شجاعت رزمندگان در تیپ و لشکرها به ویژه تیپ المهدی در عملیات فتح المبین را ستودنی توصیف کرد.

درستگار تصریح کرد: بخشی از نیروهای مردمی در فیاضبه آبادان حضور داشتند که از ابتدا هیچ آشنایی با مهندسی رزمی نداشتند حتی خاکریز هم نداشتند و خیلی از رزمندگان با شلیک مستقیم تیر به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای رزمنده در سنگرهای نامناسب مستقر بودند،افزود: ارتش بعث عراق خرمشهر را کاملا تسخیر کرد برای محاصره آبادان از کارون گذشت و جاده اهواز به آبادان و جاده ماهشهر به آبادان را قطع کرد.

درستکار هم چنین به تشریح مأموریت گردان کهگیلویه و بویراحمد در عملیات کربلای۴ و احداث جاده پرداخت.

در این اجلاسیه از چندین جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس رونمایی شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت