پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 شهریور 1403 ساعت 13:06:: شناسه خبر: 149963

با موضوع پروژه مهر/

نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه برگزار شد

نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه با موضوع پروژه مهر برگزار شد.

صدای جنوب:

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در این نشست  اظهار کرد: رشد ۳۷ درصدی گرایش دانش آموزان به سمت رشته‌های کار و دانش ارزشمند است.

امام جمعه کهگیلویه با اشاره به اینکه برخی از مدارس مشکلاتی از قبیل قطعی آب و برق دارند،گفت: مدیر مدرسه باید تدبیر به خرج دهد و راهکار پیدا کند که مدرسه با این مشکلات مواجه نشود

وی نقش والدین در اداره مدارس را کمرنگ خواند و افزود: مدیران بخش اعظم کار را به اولیا بسپارند.

رئیس فرهنگ عمومی کهگیلویه توجه به بعد تربیتی در مدارس را ضروری دانست و گفت: برای اجرای کارهای پرورشی و تربیتی ازظرفیت نیروهای با انگیزه و جوان استفاده شود.

وی همچنین بی‌مسئولیتی برخی از معلمان را متذکر شد و افزود: در برخی از مدارس دولتی کیفیت آموزش مطلوب نیست دانش‌آموز شیفت صبح را روانه کلاس‌های تقویتی عصرگاهی می کنند نشانه این است که معلم کارش را خوب انجام نمی دهد تا دانش آموز مجبور شود در کلاس خصوصی او شرکت کند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه در آستانه بازگشایی مدارس دانش اموزان بی بضاعت نیازمند کمک هستند،افزود: برخی از دانش آموزان تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند و مشمول کمک‌های این نهادها نیستند؛ اینها باید شناسایی و حمایت شوند؛ البته در نهادهای حمایتی هم گاهی کمک به مددجویان گزینشی است!

فریدون فاطمی‌زاده نیز در این نشست با بیان اینکه ۲۸۲ باب مدرسه در مناطق شهری و روستایی در دهدشت و مناطق روستایی دایر است،گفت: ۲۸مدرسه غیر دولتی در دهدشت فعالیت دارند.

رئیس آموزش و پرورش منطقه دهدشت گفت: ۲۳ هزار دانش آموز در سه مقطع تحصیلی و پیش دبستانی به تحصیل مشغول خواهند شد.

وی با بیان اینکه پوشش تحصیلی در شهرستان ۱۰۰ درصدی است،افزود:هیچ مدرسه‌ای بدون معلم نیست،تعدادی از مدارس با ۲دانش آموز فعال‌اند با وجود اینکه در روستاها بسیاری از مدارس متوسطه اول آمار دانش‌آموزی پایین است اما اجازه ندادیم منحل شود.

فاطمی‌زاده بیان کرد: امسال سه باب مدرسه دولتی و ۲ مدرسه غیر انتفاعی به مدارس موجود اضافه شد.

 

این مسئول گفت: یکهزار و ۸۶۱ نیروی انسانی در سه مقطع تحصیلی مشغول خدمت بوده و تعدادی نیرو امسال تحت عنوان ماده ۲۸استخدام شدند.

 

فاطمی‌زاده با بیان اینکه از سال گذشته عدالت آموزشی در دستور کار قرار گرفت،گفت: مدارس را به شکلی سازماندهی کردیم که مدارس دولتی از امتیازات مدارس خاص برخوردار شوند.

 

وی ادامه داد: با تلاش انجام شده جهت هدایت تحصیلی شاهد رشد ۳۷ درصدی در گرایش دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی بودیم.

سید حمزه محقق‌زاده هم در این نشست حضور میدانی ناوگان راهور موقع بازگشایی مدارس را ضروری خواند.

 

فرماندار کهگیلویه گفت: آموزش و پرورش تعداد سرویس مورد نیاز را احصا و اعلام کند تا با در نظر گرفتن شرایط شهرستان و ظرفیت آژانس‌ها و شرکت‌های خصوصی حمل و نقل تامین شود.

 

محقق‌زاده افزود: مدیران برای رفع مشکلات و نیازمندیهای مدارس همت به خرج دهد از ظرفیت گروههای جهادی و خیرین استفاده کنند.

 

سید اصغر پوربهشت نیز در ادامه اظهار کرد:بیش از یک پنجم شهدای دفاع مقدس قشر دانش آموز و فرهنگی هستند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه تأکید کرد: دانش‌آموزان از رفتار و منش و سیره شهدا الگو بگیرند.

 

وی با اشاره به چالش‌های آموزش و پرورش و ضرورت همکاری مسئولین با این نهاد گفت: بسیج نه تنها در فصل تحصیل بلکه در اوقات فراغت هم یاریگر آموزش و پرورش است.

پوربهشت تصریح کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان یکی از فعالیت‌های پایگاه‌های بسیج است.اقدامات فرهنگی،تربیتی، اردوهای راهیان نور، میدان تیر و.. به صورت مداوم در بسیج ارائه می‌شود.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس،گفت: زنگ ایثار در مدارس نواخته و ایثار و از خودگذشتگی شهدا تبیین خواهد شد.

 

وی،سرکشی از خانواده شهدا با حضور دانش آموزان و برگزاری مسابقات از وصیتنامه شهدای دانش آموز را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس اعلام کرد.

 

 

 

ارسال نظر جدید

*

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت