پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 شهریور 1403 ساعت 13:06:: شناسه خبر: 149702

انتقاد امام جمعه کهگیلویه از بی‌توجهی آب و فاضلاب نسبت به کارگران آبدار/ سازمان بازرسی باید ورود کند/تغییر دولت بهانه تعطیلی کار نشود

امام جمعه کهگیلویه با انتقاد از بی‌توجهی آب و فاضلاب نسبت به کارگران آبدار گفت: چرا به مشکلات معیشتی این قشر توجه نمی‌شود؟ سازمان بازرسی باید ورود کند.

صدای جنوب:

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با اشاره به عدم پرداخت حقوق آبداران در استان،گفت:۲۰۰آبدار در استان از اول سال حقوق نگرفته‌اند ظاهرا کسی بنا ندارد صدای آبداران را بشنود.

امام جمعه کهگیلویه تصریح کرد: آبداران بی نان؛ حکایت کارگران شرکت آب و فاضلاب که ماه هاست حقوق نگرفته اند.من توصیه به مسیولین مربوطه دارم یک ماه با تأخیر حقوق امورات زندگی را بگذرانید تا متوجه بشوید زندگی در چنین شرایطی سخت می گذرد.

وی ادامه داد: در شرایطی که مشکلات اقتصادی به همه اقشار به ویژه کارگران فشار وارد می آورد عدم پرداخت حقوق و مطالبات آبداران چه توجیهی دارد؟

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر گفت: آبداران در خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم روستا قرار دارند اختلافات درونی شما چرا باید به کارگر ضربه بزند؟ نباید در این شرایط اقتصادی خاص فشار معیشت به آبدار بیاید.

خطیب نماز جمعه دهدشت بیان کرد: حقوق ناچیز و بخور و نمیری که آبداران در این اوضاع نامناسب اقتصادی به آن دل خوش و بخشی از هزینه‌های زندگی‌شان را از این طریق تأمین کرده از پرداخت آن دریغ می‌شود.

وی با بیان اینکه آقایان تعطیلی مدیریتی را بس کنند! افزود: این کارگر در آستانه سال تحصیلی جواب فرزندانش را چه بدهد؟مسیولین بازرسی استان چرا ورود نکردید؟ وچرا ورود نمی کنید؟ هر چه حضوری و تلفنی مکرر گفتیم اثر نکرد باید به خطبه نماز جمعه بکشد ما منتظریم این مسئله حل شود.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در بخش دیگری از خطبه با تشبیه انقلاب اسلامی به درختی که قد کشیده و امروز به درخت بابرکت شگفت انگیز شده است،افزود: انقلاب اسلامی در مسیر تکامل فراز و نشیب‌های بسیار و سختی هایی وجود داشت.

وی ادامه داد: انقلاب تولد دارد رشد دارد عمر طولانی دارد اما برخی عوامل باعث کندی رشد خواهندشد نیاز به مراقبت دارد.

امام جمعه دهدشت در تبیین چیزی که باعث کندی حرکت شده است،افزود:یکی از عوامل عدم شناخت است اگر مسیولین قدر خود را ندانند و شناخت کافی از کشور نباشد شناخت از موانع درونی نباشد حرکت کند می‌شود.اگر موانع درونی برداشته شود و نگاه درون‌زا به ظرفیت باشد عامل پشرفت است.

وی گفت: سستی بینش و ایمان اسلامی به انقلاب و عدم توجه به ظرفیت های درونی از دیگر عوامل است. منابع فراوان و ظرفیت های بسیار در کشور وجود دارد اما یکی از موانع باور نداشتن اینهاست.

خطیب نماز جمعه دهدشت بیان کرد: از دیگر عوامل کندی کار دولتها اعتماد به نسخه های بیگانگان است ظرفیت عظیم در کشور اما ته ماتده ذهنی فلان کارشناس کشور را زمین می زند. تجربه هم داریم اقتصاد مقاومتی کم توجهی شد امروز عواقب آن را می بینیم.

وی از دنیازدگی مسیولان به دیگر عوامل نام برد و گفت که اگر مسئولان دچار اشرافی گری باشند نمی توانند کشور را نجات دهند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر هم چنین حاتم بخشی بانکها به کارکنان را یادآور شد و گفت: بانک ها عدد قابل توجهی وام به کارمندان خود می دهند اما مردم برای گرفتن وام خرد عذاب می کشند.چطور است برای شرکت های خودرو تسهیلات می دهند اما وام ازدواج و معیشت و فرزندآوری در پیچ و خم پروسه بانکی می ماند! قانون برای همه یکسان باشد.دولت باید مسئله بنگاهداری بانکها را حل کند.

امام جمعه کهگیلویه هم چنین فعال شدن کرانه باختری و آمدن به کمک حماس و حزب الله را متذکر شد و گفت: دشمن یا نمی خواهد بداند ویا می داند و در باتلاق افتاده است تصورش این است هرچه جنگ افروزی بیشتر باشد جبهه مقاومت تضعیف می‌شود اما بر عکس است. شرایط اکنون به نفع مقاومت است.

وی افزود: اگر رژیم غاصب فکر میکند با بستن گذرگاه به موفقیت می رسد از بی عرضگی برخی کشورهای منطقه است که در همدستی صهیونیست رسوا شده اند.

امام جمعه کهگیلویه گفت: مدیران استان کار را رها نکنید تغییر دولت نباید سبب شود برخی بی خیال امورات مردم شوند طرحها و اعتبارات مشخص است تغییر دولت بهانه تعطیلی کار نشود.

ارسال نظر جدید

*

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت