پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 شهریور 1403 ساعت 13:06:: شناسه خبر: 149707

خدمت بی منت جهاد کشاورزی همچنان ادامه دارد/

کام کشاورزان بی منجگان در کهگیلویه شیرین می شود

صدای جنوب: مریم افشون/  برخورداری از شرایط اقلیمی و جغرافیایی و بهره‌مندی از ۵۰ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت و زرع، شهرستان کهگیلویه را تبدیل به قطب کشاورزی کرده است. طبق آمار برآورد شده هر ساله میانگین شهرستان کهگیلویه از این مقدار اراضی کشاورزی ۹۰ هزار تن محصول زراعی و بیش از ۲۵ هزار تن محصولات […]

صدای جنوب:

مریم افشون/
 برخورداری از شرایط اقلیمی و جغرافیایی و بهره‌مندی از ۵۰ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت و زرع، شهرستان کهگیلویه را تبدیل به قطب کشاورزی کرده است.
طبق آمار برآورد شده هر ساله میانگین شهرستان کهگیلویه از این مقدار اراضی کشاورزی ۹۰ هزار تن محصول زراعی و بیش از ۲۵ هزار تن محصولات باغی تولید و روانه بازار مصرف می‌کند. وجود ظرفیت تولید محصولات کشاورزی در کهگیلویه و نقش بهره‌برداران آن در تأمین بخشی از نیاز استان، فراهم‌کردن زیرساخت‌های ضروری از جمله احداث جاده‌های بین مزارع برای رونق تولید را ضروری کرده است.که به اعتقاد کارشناسان کشاورزی برخورداری از شبکه جاده‌ای کارآمد، بهره‌وری این بخش را دوچندان می‌کند و می‌تواند علل افزایش راندمان تولید و کاهش میزان هدررفت محصولات کشاورزی در فصل برداشت باشد.
کاهش هزینه‌ تولید و سهولت در حمل ادوات، نهاده و محصول کشاورزی از مزرعه به سمت بازار مصرف از جمله مزایای طرح ایجاد جاده‌های بین مزارع است که در همین راستا به گفته مسئولان در کهگیلویه تا کنون بیش از یکصد کیلومتر جاده بین مزارعی احداث شده است و مابقی جاده ها در دستور کار قرار دارد.
یکی از این جاده‌های بین مزارع شهرستان کهگیلویه که سال‌ها نیمه‌کاره مانده بود و گلایه و نارضایتی کشاورزان آن منطقه را به همراه داشت، پل بین مزارع «بی منجگان» است.این پل در روستای بی منجگان در ۸ کیلومتری شهر دهدشت واقع شده است، اکثر ساکنان این روستا کشاورز هستند و در این سال‌ها به دلیل نیمه کار بودن پل بین مزارع سختی‌های فراوانی را متحمل شدند و حال پس از پیگیری‌های مکرر به مطالبه خود رسیدند.

بزرگ ترین پل بین مزارع کهگیلویه «بی منجگان» به بهره‌برداری می‌رسد

سید علی معتمدی پور در بازدید از پل بین مزارع «بی منجگان» در گفت‌وگو با خبرنگاران در کهگیلویه، اولویت‌بندی احداث پل‌های بین مزارع را با زمین‌های فاقد دسترسی و همچنین میزان سطح زیر کشت عنوان کرد.
وی با بیان اینکه روستای بی منجگان کهگیلویه در حومه غربی دهدشت کشاورزان شاخص زیادی دارد، افزود: با بهره‌برداری از این پل، دسترسی آن‌ها به ۵٠٠ هکتار زمین زراعی آسان‌تر می‌شود.معتمدی پور با اشاره به اینکه عملیات احداث این پل با ۲۰ متر طول و ۵ متر عرض در سال ۹۸ آغاز شد، افزود: در سال ۱۴٠۱ مبلغ ۶٠٠ میلیون تومان به آن اختصاص داده شد و سال گذشته نیز بیش از یک میلیارد و صد میلیون تومان برای آن هزینه شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: امسال نیز با پیگیری‌های انجام شده یک میلیارد و ۶٠٠ میلیون تومان در شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه جهت مطالبات پیمانکار و ترمیم آن اختصاص پیدا کرد. وی با اشاره به اینکه این پل بزرگ‌ترین پل بین مزارعی شهرستان کهگیلویه است که در حومه غربی دهدشت قرار دارد، گفت: بهره‌برداری از این پل برای کشاورزان تا یک ماه آینده محقق می‌شود و کام کشاورزان شیرین خواهد شد.
  

ارسال نظر جدید

*

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت