پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 شهریور 1402 ساعت 07:06:: شناسه خبر: 139427

۲۰۰۰ مهندس کشاورزی در «طرح جهش تولید دیم» به کار گیری می‌شوند

تعداد ۲۰۰۰ نفر از کارشناسان عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی در ۲۴ استان کشور، مشاور کشاورزان و ناظر تولید در سال زراعی ۱۴۰۳ -۱۴۰۲ می‌شوند.

صدای جنوب:

به منظور ارتقاء سطح دانش و گسترش فناوری‌های جدید در حوزه کشاورزی، توسعه دانش‌بنیان، افزایش ضریب توسعه دانش و ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی تفاهم‌نامه‌ سه جانبه­‌ای میان معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی، شرکت گسترش توسعه گری پردیس به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و سازمان نظام مهندسی کشاورزی منابع طبیعی کشور امروز ۲۰/۰۶/۱۴۰۲ با حضور وزیر جهاد کشاورزی جهت معرفی کارشناسان بخش کشاورزی در «طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور» به عنوان مشاوران و ناظران طرح منعقد شد.

هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه آموزش کشاورزان در راستای ارتقا بهره‌وری و جهش تولید در دیمزارها، افزایش کیفیت و درآمد تولیدکنندگان بخش کشاورزی و کمک به توسعه فرهنگ خوداشتغالی حرفه‌ای با رویکرد اشتغال دانش‌پایه به کمک کارشناسان و متخصصان بخش کشاورزی است.

در این طرح قرار است تعداد ۲۰۰۰ نفر از کارشناسان عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی در ۲۴ استان کشور جهت هوشمندسازی، گسترش فناوری و انتقال دانش و تکنولوژی‌های نوین تولید در بخش کشاورزی در راستای ارتقا و افزایش بهره‌وری تولید به عنوان مشاوران و ناظران تولید در کنار کشاورزان و بهره‌برداران در سال زراعی ۱۴۰۳ -۱۴۰۲ به خدمت گرفته شوند.

در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تعداد ۱۰۰۰ کارشناس کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسی در ۲۱ استان کشور در طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور فعال بودند که به عنوان یکی از عوامل موثر در افزایش بهره‌وری تقریباً ۴۲ درصدی میانگین عملکرد محصولات دیم در کشور ایفای نقش کردند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت