پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 مهر 1402 ساعت 00:07:: شناسه خبر: 139794

معاون اقتصادی استانداری:

زیرساخت‌های بخش کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد در حال تحول هستند

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر تحول زیرساختی در بخش کشاورزی این استان گفت: فقط در یک نمونه، ۳۶ هزار تن سردخانه در این دولت و با مدیریت خوب جهاد کشاورزی در دست احداث است که بخش زیادی از آنها به بهره‌برداری رسیده است.

صدای جنوب:

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر تحول زیرساختی در بخش کشاورزی این استان گفت: فقط در یک نمونه، ۳۶ هزار تن سردخانه در این دولت و با مدیریت خوب جهاد کشاورزی در دست احداث است که بخش زیادی از آنها به بهره‌برداری رسیده است.
به گزارش صدای جنوب به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، امروز و در روز ملی روستا و عشایر، یک واحد سردخانه‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون اقتصادی استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل جذب و سرمایه‌گذاری استانداری و تعدادی از مدیران بخش کشاورزی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با بیان اینکه طرح سردخانه ۵۰۰ تنی در روستای امیرآباد شهرستان بویراحمد در روز ملی روستا و به نمایندگی از ۲ هزار طرح اقتصادی در روستاهای کشور افتتاح می‌شود، اظهار کرد: تقویت زیرساخت‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی از سیاست‌های اصلی دولت است که بدون اغراق در این استان این سیاست راهبردی با مدیریت میدانی و جهادی سازمان جهاد کشاورزی به خوبی عملیاتی شد.

احسان عسکری احداث این حجم از طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی را در دولت سیزدهم یک تحول خواند و افزود: اثربخشی اقدامات انجام شده در سازمان جهاد کشاورزی بر معیشت روستانشینان ملموس است و آثار این خدمات به زودی خودش را در لایه‌های مختلف اقتصاد روستایی و عشایری و متعاقب آن زندگی شهری نشان خواهد داد.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، «معتمدی‌پور» را مدیری پرکار و میدانی خواند و گفت: زیرساخت‌های بخش کشاورزی در حال تحول هستند و فقط در یک شاخص، بیش از ۲ برابر گذشته زیرساخت سردخانه‌ای در استان در دست ساخت است که عمده آنها در مرحله بهره‌برداری هستند.

وی، تصریح کرد: این استان در بسیاری از محصولات کشاورزی صاحب جایگاه شده و ساخت ۳۶ هزار تن فضای سردخانه‌ای در این استان، پشتوانه خوبی برای توسعه این بخش و حمایت قابل توجهی از کشاورزان و باغداران است‌.

وی با بیان اینکه در بخش‌های شیلات، دام و گیاهان دارویی نیز همین سیاست در جهاد کشاورزی دنبال شد، اضافه کرد: تا پایان دولت سیزدهم مسیری که شایسته مردم است طی خواهد شد و بخشی از توسعه‌ای که وظیفه ماست را در بخش کشاورزی محقق می‌کنیم و از این حیث از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت جهادی حاکم قدردانی می‌کنم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت: هر موفقیتی در بخش کشاورزی این استان رقم خورد با حمایت‌های معاون اقتصادی استانداری و شخص آقای استاندار بوده و بانک‌کشاورزی و خود سرمایه‌گذاران نیز در این موفقیت‌ها سهیم هستند.

سید علی معتمدی‌پور با تبریک روز ملی روستا افزود: این روز به نوعی روز جهاد کشاورزی محسوب می‌شود چرا که ما هیچ فعالیتی نداریم که در عرصه روستا و عشایر نباشد و جامعه هدف ما این قشر عزیز و مولد نباشد.

وی ادامه داد: از اول دولت سیزدهم، در زیرساخت هایی که خلا داشتیم در کنار نگاه به تولید به سمت تقویت صنایع تبدیلی و تکمیلی به منظور ایجاد ارزش افزوده و زنجیره اقتصادی تولید رفتیم و امروز این تلاش‌ها به نتیجه رسیده است.

معتمدی‌پور تصریح کرد: به عنوان مثال، منطقه دشتروم تولید سیب دارد اما ظرفیت سردخانه‌ای نداشت ولی با برنامه‌ریزی های انجام شده چندین سردخانه در این منطقه تولیدی به بهره‌برداری رسیده و یا در آستانه بهره‌برداری هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در خبری خوش از تحقق قریب به ۴۰ درصد از برنامه‌های طراحی شده دولت در بخش کشاورزی و تاکنون خبر داد و گفت: با تزریق اعتبارات و تسهیلات مصوب نوید این خبر مهم را می‌دهم که به ۱۰۰ درصد تعهدات دولت در این بخش عمل می‌کنیم و تحول و انقلابی واقعی در زیرساخت‌های کشاورزی این استان رقم می‌خورد.

معتمدی‌پور همچنین از پیشرفت فیزیکی قابل قبول دو کارخانه تولید خوراک آبزیان در منطقه دشتروم خبر داد و گفت: این کارخانه های زیرساختی با ۶۰ درصد پیشرفت به زودی به بهره‌برداری می‌رسند.

در ادامه، آقای احمدی، سرمایه‌گذار این سردخانه گفت: از جهاد کشاورزی که همیشه در کنار سرمایه‌گذاران بوده قدردانی می‌کنم و برای توسعه این طرح همچنان به حمایت و همکاری آنها نیاز است.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت