پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 آبان 1402 ساعت 14:08:: شناسه خبر: 140529

اولین جشنواره منطقه‌ای خوشنویسی در کهگیلویه برگزار می شود

پوستر اولین جشنواره منطقه‌ای خوشنویسی بلاد شاپور با حضور مسئولان شهرستانی و جمعی از هنرمندان برجسته ی کهگیلویه رونمایی شد.

صدای جنوب:

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه، عبدالکریم عبودی خبرِ برگزاریِ آیین رونمایی از پوستر اولین جشنواره منطقه ای خوشنویسیِ بلاد شاپور را داد و گفت: خوشنویسی شاخص‌ترین هنر دنیا و زبان مشترک همه مسلمانان است.

سپس وی به اهمیت و جایگاه هنر خوشنویسی در دنیا پرداخت و افزود: پیامبر اسلام (ص) در این خصوص فرمودند که خط نیکو بر روشنایی قلب می‌افزاید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلانی کهگیلویه بیان کرد: اولین جشنواره منطقه‌ای خوشنویسی با حضور پنج استان فارس، بوشهر، خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.

عبودی با اشاره به اینکه دبیرخانه این جشنواره در شهرستان کهگیلویه است، افزود: بنا ست که در دو قالب نستعلیق و شکسته آثار به استان‌ها ارسال شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه در ادامه تصریح کرد: با پیش‌بینی خانه خوش‌نویسان کهگیلویه بنا بر این است که اختتامیه این جشنواره در آذر ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

عبودی از صداقت و مهرورزی در زندگی اجتماعی به عنوان بخش ویژه این جشنواره نام برد. نفرات برگزیده این جشنواره نفر اول هر رشته شش میلیون تومان، نفر دوم از هر رشته چهار میلیون و پانصد هزار تومان و نفر سوم از هر رشته سه میلیون تومان جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.

وی با بیان این‌که کارگاه‌های تخصصی در این راستا برگزار خواهد شد گفت: در این جشنواره ۱۰۰ اثر به نمایش گذاشته می‌شود و این جشنواره آبروی شهرستان است و خواستار همکاری همه دستگاه‌ها در این راستا هستم.

سپس سید حمزه محقق‌زاده فرماندار کهگیلویه در این آئین اظهار کرد: در هر جامعه‌ای هنر اهمیت خودش را دارد.

وی خاطرنشان کرد: در مقوله‌های مختلف هنر به عنوان یک مدل محرکه در موضوعات فرهنگی می‌تواند در تعالی آن جامعه مثمر ثمر باشد.

محقق زاده افزود: در هر آئینی هنر به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل محرکه فرهنگ آن کشور محسوب می‌شود.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه هنر همراه با موضوعات اجتماعی شرایطی را ایجاد می‌کند که در تمام فاکتور‌های انسانیت تاثییر‌گذار است.

در پایان از پوستر جشنواره، توسط امام جمعه دهدشت فرماندار کهگیلویه و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی به عمل آمد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت