پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 آذر 1402 ساعت 11:09:: شناسه خبر: 141200

مدیر امور رفاهی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان؛ بهره مندی حدود چهار هزار کودک کهگیلویه و بویراحمدی از یارانه یک میلیون تومانی

در بین شهروندان نگرانی ایجاد شده، کسی که اقدام به خرید کالابرگی می‌کند یارانه نقدی آن خانواده حذف می شود در صورتی که به مردم شهرستان گچساران و استان اطمینان می دهم که یارانه حذف نخواهد شد

صدای جنوب؛

مدیر امور رفاهی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در طرح امنیت غذایی برای کودکان که با همکاری وزارت بهداشت و تعاون اجرا می‌شود، سه هزار و ۳۳۹ کودک دارای اختلال رشد در کهگیلویه و بویراحمد یارانه ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی دریافت می‌کنند.
علی دانشی در گفت و گو با خبرنگار صدای جنوب در گچساران اظهار کرد: دولت در راستای تحقق طرح راهبردی امنیت غذایی، افزایش رفاه زندگی مردم و خصوصا دهک‌های کم‌درآمد جامعه، طرحی را اجرایی کرده که طبق آن، به خانوارهای دهک‌های یک تا هفت که نمودار رشد کودکان آن‌ها دچار اختلال است، ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان یارانه بیشتر برای خرید اقلام غذایی تعلق می‌گیرد.
وی افزود: خانه‌های بهداشت در روستاها و شهرهای استان کودکانی را که از لحاظ قد، وزن و رشد ذهنی دچار مشکل هستند را شناسایی کرده و به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده‌اند.
دانشی توضیح داد: به ازای هر فرزند دارای مشکل در رشد در دهک‌های یک تا پنج، یک میلیون تومان و برای دهک ۶ و هفت، ۶۰۰ هزار تومان به مبلغ کالابرگ الکترونیک‌شان افزوده خواهد شد و بیستم هرماه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. این یارانه علاوه بر مقدار یارانه ای است که هر ماهه به حساب خانوارها واریز می شود.
مدیر امور رفاهی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: این مبلغ به ازای هر یک کودک دارای مشکل رشد است و اگر خانواده‌ای ۲ یا چند فرزند داشته باشد، به تمامی آن‌ها این مبلغ اختصاص پیدا می‌کند. طرح امنیت غذایی کودکان ۶ ماه تا ۶ سال را در برمی‌گیرد.
دانشی ادامه داد: طرح امنیت غذایی کودکان ۶ ماهه تا ۶ ساله را در برمی‌گیرد.
وی بیان کرد: خانواده‌های مشمول این طرح از طریق پیامک‌های اطلاع‌رسانی در جریان این اقدام قرار خواهند گرفت. راه دیگر برای اطلاع از مشمول بودن در این طرح، نصب برنامه «شما» (شبکه ملی اعتبار) است.
وی افزود؛در بین شهروندان نگرانی ایجاد شده، کسی که اقدام به خرید کالابرگی می‌کند یارانه نقدی آن خانواده حذف می شود در صورتی که به مردم شهرستان گچساران و استان اطمینان می دهم که یارانه حذف نخواهد شد.


گفتنی است ۱۱ قلم طرح کالابرگ شامل لبنیات، شیر، ماست، پنیر، تخم‌مرغ، پروتئین‌ها شامل گوشت‌مرغ و گوشت‌قرمز، حبوبات، روغن، شکر، قند و برنج بود و اکنون به این لیست میوه‌ و سبزیجات نیز اضافه شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت