پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 دی 1402 ساعت 16:10:: شناسه خبر: 141663

در خطبه های نماز جمعه دهدشت مطرح شد:

موفقیت کهگیلویه و بویراحمد از راه انتخابات مجلس شورای اسلامی حاصل می شود

امام جمعه دهدشت گفت: اگر امروز می‌بیند که در مسئله شهر دهدشت دچار بحران هستیم بدون تعارف علت آن انتخاب غلط شورای شهر توسط مردم است.

صدای جنوب:

حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در خطبه های نماز جمعه این هفته دهدشت از انتخابات به عنوان مهم ترین زمینه دموکراسی و مردم سالاری دینی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی نام برد و گفت: مسئله انتخابات و حضور مردم پای صندوق های رأی، تعیین سرنوشت جامعه است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مسئله جهاد تبیین، گفت : این امر مهم در انتخابات وظیفه دولت و دستگاه های خدمات رسان است که نسبت به حقوق مردم اهتمام جدی داشته باشند.

وحدانی فر خطاب به شورای نگهبان و هئیت های نظارت گفت: در مسئله حق الناس بودن رأی مردم توجه جدی داشته باشید.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان تا کنون به مر قانون عمل کرده و از این ببعد هم عمل کند، افزود: نگران نباشد از این که برخی ها رسانه و پول دارند، شما تبیین کنید و واقعیت ها را به مردم بگویید.

حجت‌الاسلام وحدانی فر خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس و خبرگان رهبری به عنوان تریبون‌داران جامعه جهاد تبیین کنند.

وحدانی فر با بیان اینکه برخی از آقایان عادت کردند شب انتخابات به مردم توصیه می‌کنند که در انتخابات شرکت کنید، گفت: نه خیر آقا از الان باید معنای انتخابات، دموکراسی‌ و مردم سالاری دینی گفته شود تا تحریم کنندگان انتخابات و کسانی که در توهم مشارکت پایین در انتخابات هستند شکست بخورند.

وی تصریح کرد: احزاب، جریانات سیاسی، همه مردم، رسانه های ملی، مبلغان، استاید دانشگاه می‌توانند در تبلیغات انتخابات موفق شوند.

وحدانی فر بیان کرد : این که چه کسی تایید صلاحیت شد و چه کسی رد صلاحیت شد در اختیار شورای نگهبان است، ما مکلف به اجرای قانون هستیم.

وی در ادامه افزود: اشخاص و افراد محترم هستند اما اینکه مانند پروانه بگرد شمع اشخاص باشیم کار مناسبی نیست.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه مردم به آن‌هایی برنامه دارند رأی دهید، گفت: به آن‌هایی که دستشان زیر ساطور پیمانکاران است نمی‌توانیم رأی دهیم، کسانی که بدهکار و وامدار افراد هستند نه توانایی و قابلیتی دارند و نه نماینده تراز برای ما می‌شوند.

وی بیان کرد: مراقب باشیم اگر موفقیتی برای کهگیلویه و بویراحمد باشد از راه انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

حجت‌الاسلام وحدانی فر تصریح کرد: اگر امروز می‌بیند که در مسئله شهر دهدشت دچار بحران هستیم بدون تعارف علت آن انتخاب غلط شورای شهر توسط مردم است.

وی با بیان اینکه من می‌دانم که این حرفا برای بنده و تریبون نمازجمعه گران تمام می‌شود و دشمن تراشی می‌شود، افزود: اما اگر می‌بینید در پارلمان شهری دچار بحران هستیم، اگر امروز برخی از مناطق شهر دهدشت تبدیل به شهر زباله شده و تأخیر در انتخاب شهردار وجود دارد نتیجه انتخاب های قومی قبیله‌ای و سلیقه ای شما مردم است.

خطیب جمعه دهدشت در ادامه خاطرنشان کرد: شرمم می‌آید وقتی غروب از فیلگاه به سمت دهدشت می‌آییم صد نیسان آبی از زنان کهگیلویه مظلوم که هم‌چنان در بهبهان و لیشتر گوچه چینی می‌کنند، این ها همه ماحصل انتخاب های ما است.

وحدانی فر افزود: در انتخاب هایمان دقت کنیم چرا که اگر کاری شود و یا سختی باشد ما انتخاب کرده ایم، به کسانی رأی دهیم که فردای قیامت بتوانیم پاسخگو باشیم.

وی انتخابات مجلس را ریل گذاری برای کشور و تنظیم امور کشور عنوان کرد و گفت: یکی از تصمیم های مهم برای کشور است.

حجت‌الاسلام وحدانی فر در خصوص مسائل غزه و ارتباط آن به حادثه تروریستی که در کرمان اتفاق افتاد، گفت: برخی تحلیل عامیانه می‌کنند که چرا جمهوری اسلامی اسلامی انتقام نمی‌گیرد، جمهوری اسلامی همان کسی است که در مقابل میلیارد ها دلار این‌ها در عراق و سوریه ایستاد و آن‌ها را بیرون کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی همان کسی است که ایستادگی کرد و به اسلام عزت داد و همه هژمونی قدرت غرب و آمریکا را درهم شکست که ترامپ گریه می‌کرد و می‌گفت ما میلیارد ها دلار هزینه کردیم جمهوری اسلامی دارد در عراق و سوریه جولان می‌دهد، این ها قدرت نظامی اسلامی ایران است.

وحدانی فر به حادثه تروریستی کرمان اشاره کرد گفت: این که کسی بیاید و انتحاری بزند در یک جم زائران قبر سیدالشهدا مقاومت که یک دستاورد نظامی محسوب نمی‌شود بلکه این یک حرکت بزدلانه از روی ترس بود.

وی افزود: به زودی به رژیم غاصب صهیونیستی پاسخی محکم و کوبنده خواهیم داد..

کبنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت