پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 بهمن 1402 ساعت 14:11:: شناسه خبر: 142732

با حضور وزیر جهادکشاورزی/

سد کوهبرد کهگیلویه افتتاح شد

وزیر جهادکشاورزی با همراهی استاندار، رییس سازمان جهادکشاورزی استان و با استقبال فرماندار، امام جمعه و شورای اداری کهگیلویه وارد دهدشت شد و سد کوهبرد را افتتاح نمود.

صدای جنوب:

محمد علی نیکبخت روز سه شنبه در آیین بهره برداری از سد شهید دلنسب کوهبرد اظهار داشت: این سد به عنوان یک طرح مهم در حوزه آبخیزداری نقش مهمی در توسعه کشاورزی دارد.

وی بیان کرد: طرح توسعه طرح های آبخیزداری در پیوست سدهای بندخاکی اولویت اصلی وزارت جهادکشاورزی است.

نیکبخت تصریح کرد: در سال ۱۴۰۳ اعتبارات خوبی برای اجرای طرح های آبخیزداری تخصیص خواهد یافت.

وی اضافه کرد: اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پمپاژ و خط انتقال برای ابیاری زمین های کشاورزی پایین دست نیز تامین خواهد شد.

وزیر جهادکشاورزی باقدردانی ازاحسان  تابش نژاد مدیرعامل شرکت زهکش بنای دهدشت تاکید کرد: دانش ساخت چنین پروژه هایی در  کهگیلویه باوجود چنین شرکتی بومی شده است.

نیکبخت جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل روان‌ آبها و همچنین ذخیره‌سازی آب باران جهت آبیاری بیش از ۳۵۰ هکتار از زمین‌های پایین دست، جلوگیری از سیلاب‌ها و افزایش سطح تولید محصولات کشاورزی از جمله گندم، جو و کلزا و فراهم‌سازی زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم از مزایای مهم این طرح است.

وی تصریح کرد: گزارش این سفر به رییس جمهور و هیئت دولت ارائه خواهد شد و شخصا با برخی وزیران از جمله محرابیان وزیر نیرو در جهت عملیاتی شدن پروژه ها و طرح ها بویژه سد آبریز مطالبه جدی مردم این منطقه رایزنی مینمایم.

فرماندار کهگیلویه نیز در سخنانی  از دو سد کوهبرد و سرپری به عنوان دو پروژه در حوزه کشاورزی شهرستان کهگیلویه نام برد.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه دو سد کوهبرد و سرپری سرجمع ۸۰۰ هکتار زمین کشاورزی را زیر کشت می‌برد، گفت: سد سرپری علاوه بر کاربرد کشاورزی با هدف گردشگری هم راه‌اندازی شد که افزون بر ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: افزون بر ۱۵۰ میلیارد تومان نیازمند تکمیل این سد هستیم که علاوه بر آن دیونی هم دارد که باید پرداخت شود.

وی ادامه داد: سد کوهبرد در مرحله تاج گذاری قرار دارد که ۱۰۰ درصد به بهره‌برداری رسیده اما نیازمند حمایت‌ها و کمک‌های ویژه در خصوص سطح زیر کشت و انتقال آب به دشت‌های زیر سد است.

محقق‌زاده بیان کرد: سد سرپری هم افزون بر ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد که پیش بینی می‌کنیم سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد و زمین‌های زیر کشت آن هم شبکه گذاری و روان آبی که به سمت دشت‌ها و زمین‌های کشاورزی می‌رود باید در دستور کار برنامه و بودجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما هم پیگیر هستیم که تا پایان دولت این دو پروژه به حد مطلوب و تکمیل برسد.

فرماندار کهگیلویه ضمن قدردانی از پیمانکار سد شهید دلنسب کوهبرد احسان تابش‌نژاد گفت: امیدواریم مطالبات مردم و پیمانکار پرداخت شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت