پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 بهمن 1402 ساعت 21:11:: شناسه خبر: 142796

کهگیلویه برای پیشرفت راهی جز توسعه کشاورزی ندارد

صدای جنوب: حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در آیین افتتاح این پروژه مظلومیت‌های کهگیلویه را یادآور شد و خطاب به وزیر گفت: در محلی که قرار گرفته‌ایم سمت راست سد کوثر و سمت چپ سد مارون احداث شده است در حالی که زمین‌های شهرستان در مجاورت این سدها تشنه و بی‌آب مانده‌اند. امام جمعه کهگیلویه تصریح کرد: زمین‌های […]

صدای جنوب:

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در آیین افتتاح این پروژه مظلومیت‌های کهگیلویه را یادآور شد و خطاب به وزیر گفت: در محلی که قرار گرفته‌ایم سمت راست سد کوثر و سمت چپ سد مارون احداث شده است در حالی که زمین‌های شهرستان در مجاورت این سدها تشنه و بی‌آب مانده‌اند.

امام جمعه کهگیلویه تصریح کرد: زمین‌های شهرستان مصداق ضرب المثل «آب در کوزه و ما تشنه لبان» است، چطور می‌شود دو سد در شهرستان احداث شود اما ولو به قطره‌ای اجازه برداشت آب به زمین‌های تشنه ما ندهند!

وی ادامه داد: چقدر باید استاندار تلاش کند فریاد بزند برای اینکه اجازه دهید یک برکه اندازه یک دهم مارون احداث شود جلوی طغیان سیلاب را می‌گیرد و به کهگیلویه کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر بیان کرد: ۳۶ هزار هکتار زمین در کهگیلویه و چرام چشم انتظار آبریز هستند مطالبه عموم مردم احداث سد آبریز است.
وی با بیان اینکه ما نه در مرز قرار داریم که از شرایط آن برخوردار باشیم و نه در کنار دریا هستیم که از صنعت دریا استفاده کنیم ، افزود: در استانی هستیم که ۱۰ درصد آب کشور را تولید می‌کند ولی جوانانش برای اشتغال از اینجا تا عسلویه دنبال کار می‌گردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه گفت: آقای وزیر! از شما خواهش می‌کنیم فریاد ما در هیأت دولت برای پمپاژ دشت‌های تشنه کهگیلویه باشید من بچه کشاورزم دلم می‌سوزد زمستان با حجم آب و سیلاب با مشکل مواجه هستیم اما اجازه برداشت آب نداریم.

وی با اشاره به سطح دریاچه کوهبرد و حجم آب ذخیره این سد، از وزیر خواست ابرای افزایش ارتفاع تا هفت متر چاره‌اندیشی کند و در خصوص مزایای این تغییر گفت: در حال حاضر ۲ و نیم میلیون متر مکعب حجم ذخیره‌سازی آب است که در ارتفاع هفت متری تا پنج میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت و سطح زمین‌های آبیاری شده از ۴۰۰ هکتار به ۸۰۰ هکتار خواهد رسید.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه کهگیلویه برای پیشرفت راهی جز توسعه کشاورزی ندارد، تأکید کرد: اولویت اصلی ما کشاورزی است انتظار داریم این حوزه را ویژه حمایت کنید.

امام جمعه کهگیلویه سفرهای رئیس جمهور به استان را یادآور شد و گفت: در ۲ سفر هیئت دولت برکات داشت اما سهم وزارت جهاد کشاورزی کمتر بود .

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت