پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 فروردین 1403 ساعت 23:01:: شناسه خبر: 144588

خط ونشان بهرامی برای مسئولان/دوراندیشی و حضور به موقع و کارآمد چه نقشی در این مدیریت ها دارد ؟

منتخب مردم بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی از سهل انگاری برخی از مسیولین در پی بروز مشکلات بوجود أمده در بارش باران انتقاد کرد .

صدای جنوب:

به گزارش صدای جنوب ؛محمد بهرامی در این یادداشت نوشت :

باران در نگاه مردم دیار ما با توجه به جغرافیا و نوع زیستی که داشته ایم ، رحمت بزرگ الهی بوده است و برای باریدنش دست ها به دعا برده می شود چراکه حاصل باران در زندگی مردم و در طبیعت و خاصه برای کشاورزان و دامداران و باغداران خیر و برکت و روزی است .

به سبب بارش های رحمت الهی در این ایام نوروز خداوند را شکرگزار هستیم و از مسئولین و افرادی که دلسوزانه کنار مردم هستند ، صمیمانه تشکر می نماییم و در جاهایی غافلگیری رخ داده قابل درک است اما در جاهایی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و خسارتی که به سبب این بارش ها به مردم و خاصه روستانشینان تحمیل شده ، مایه ناراحتی و نگرانی و تعجب است . درک این موضوع که حاصل زحمات سالانه‌‌ی یک کشاورز یا باغدار یا افرادی که طرح پرورش ماهی دارند ، در اثر یک بارش و عدم امکانات و توجه عوامل مربوطه ، از دست می رود ، در این زمانه و با توجه به هشدارهای هواشناسی و تکرار آن در سالهای قبل ، جای نگرانی و پرسش دارد . از آب گرفتگی معابر و جاده ها و خانه ها تا قطعی برق و گاها آب و گاز و دیگر مشکلات در شهر تا مشکلات روستا و عشایر که در نتیجه عدم صحیح مدیریت ها و نبودن زیرساخت های مناسب به ویژه راهها و مسیرهای ارتباطی است ، در اقلیمی که وضعیت آب و هوایی آن مشخص است ، این سوال همیشگی را در ذهن مردم تداعی میکند که ؛ مدیریت بحران چیست ؟ دوراندیشی و حضور به موقع و کارآمد چه نقشی در این مدیریت ها دارد ؟

دیدن ماهی هایی که در اثر بارش ها و سیلاب ها جلوی چشمان صاحب طرح با آن همه سرمایه ، تلف می شوند ، دل هر انسانی را به درد می آورد و دهها مثالی که با اندوهی بلند می توان به آنها اشاره کرد و افسوس خورد .

البته که افراد و مدیران دلسوزی پای کار هستند اما وقت آن رسیده که از این مشکلات و چالش های تکراری عبور کنیم . لذا از همه‌ی افراد و دستگاههای مرتبط تقاضا دارم با یک برنامه علمی و تخصصی و یک همت بلند جهت رفع مشکلات و بحران های اینچنینی بیشتر و بهتر از قبل کنار مردم باشند . قبل از وقوع حوادث و بحران ها تدبیر و دوراندیشی داشته باشند ، در زمان وقوع کنار مردم باشند و بعد از اتمام اینگونه بحران ها ، خسارت وارده به مردم را جبران نمایند . جبران خسارات نباید فراموش یا به درازا بکشد چراکه گاها بخش قابل توجهی از زندگی و اقتصاد یک خانواده در این بحران ها از دست می رود که حاصل عمری تلاش و انرژی و وقت بوده است . اگر این خسارات جبران نگردد علاوه بر زخم های مالی و اقتصادی وارده ، بخش قابل توجهی از تولیدکنندگان ما در حوزه های مختلف با دلسردی و بی اعتمادی مواجه می شوند که این امر خاصه در این سالها که سالهای جهش تولید است ، کند کردن حرکت چرخ های تولید داخلی و افزایش نرخ بیکاری در جامعه است .

با همدلی و مدیریت صحیح رحمت الهی را به زحمتی برای مردم تبدیل نکنیم و بگذاریم ترانه باران برای این دیار و این آبادی همچنان شنیدنی باشد .

محمد بهرامی

۶ فروردین۱۴٠۳

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت